Monday 21 April 2014

ALASAN ATAU TAKDIR

AlASAN ATAU TAKDIR HIDUP 

Dah lama tak meluahkan rasa terbuku kat blog tercinta assalamualaikum wahai diariku

Mungkin apa yang  segala yang tersirat ini dapat diluahkan dengan cara macam nie aku tak tahu kat mana aku nak mengadu kat mana aku nak bercerita rasa malu sedih hampa marah duka semua ada mungkin ini alasan atau takdir atau ujian yang perlu aku tempoh dari yang maha ESA

Kenapa ko tak macam laki lain ? kenapa hati aku kadang kadang ade menyebut nama ko ? kenapa ko lelaki yang perlu aku sayang ? kenapa ko tak pernah nak cari aku balik ? kenapa ko jadikan aku habis madu sepah dibuang ? kenapa ? kenapa ?

Setiap kali bercakap teringat pasal ko aku mesti nanges sampaikan kawan aku tanya kenapa ko gaduh ke? Padahal dorang tak tahu pun aku nanges untuk ko aku sedih sebab ko bukannya laki lain
Apa salah diri ini hingga diperlakukan begitu hidup aku nampak tenang nampak hepy selalu gelak senyum tapi tak de siapa yang tahu apa yang terjadi masa silam aku tak de siapa yang tahu apa yang terbuku di hati ini

Aku tak tahu nak buktikan dekat orang yang aku nie kuat and tabah nak hadapi semua benda nie setiap kali dengar lagu sedih sedih mesti aku ingat balik apa yang jadi dulu sampaikan sekarang nie aku jadi orang yang tak kan mengemis cinta lelaki lagi biarlah apa jadi pun aku tak nak jadi macam dulu bukan sebab aku buat macam tu aku tak sayang tapi cukuplah aku rendahkan harga diri aku untuk seorang lelaki dulu

Pada aku sekarang nie mana mana lelaki yang sanggup jumpa ayah ibu aku itulah yang akan aku pertahankan sepenuh hati aku akan aku serahkan segala kesetiaan kejujuran dan keikhlasan hati kadang kadang dengan apa yang kita pilih tak semestinya menjadi hal milik kita selamanya mungkin ALLAH itu tahu apa jalan yang terbaik untuk hambanya



1 comment: